Tuesday, February 7, 2012

APA ISTIMEWANYA LITCHIN DEBELLA??

Bila sebut minuman diet.. kebanyakkan yang terdapat dipasaran adalah replacement food. maksudnya..kena tukar makanan kita dengan produk tersebut.. dengan kata lain.. tengahari tak leh makan tapi kena tukar dengan produk X.. 2 jam sebelum dan 2 jam selepas tak leh makan apa2... semua kena sekat... tapi yang bagusnya kalau ikut saranan pasti boleh kurus.. persoalannya larat ke kita nak tahan nafsu makan??

Jadi Apa bezanya Litchin Debella ???

BEZANYA... litchin adalah supliment... BUKAN replacement..
bila sebut supliment.. sudah tentulah ianya adalah makanan kesihatan yang membantu meningkatkan kualiti kesihatan tubuh badan... dan itu telah terbukti... di mana mereka yang menghadapi masalah kesihatan seperti kencing manis dan darah tinggi terutamanya semakin pulih ..

Pernahkan anda mencari info berkenaan enzim.. apa fungsi enzim dalam tubuh??? kalau belum .. mulakan pencarian .. kerana anda akan faham bagaimana enzim membantu tubuh dalam proses pencernaan..hebat... kerana info itu jugalah menyebabkan saya mengambil keputusan menggunakan litchin.. (kalau citer kat sini jadi asei la lak kaaannn...)
ENZIM... membantu membakar lemak berlebihan dalam tubuh... Memperlahankan pengeluaran lemak dan mempercepatkan pembakaran lemak, berupaya menurunkan kadar lemak dalam organ yang menyumbang kepada penyakit-penyakit kronik serta membantu mengurangkan selera makan. dengan pengambilan air yang banyak ianya juga membantu meningkatkan tahap metabolisma tubuh...
FIBER .. ini best... bila ambik ni sebelah malam.. esok pagi .. ianya membuang ... tak de sakit perut macam nak beranak tu... sakit perut biasa2 je... sekali buang .. puas... kann best macam tu... apa fungsi fiber? Ia melicinkan usus dan memudahkan proses pembuangan najis, mengurangkan lemak dan paras kolesterol, mengurangkan sembelit, mengatasi masalah buasir, dan membantu menurunkan berat badan.


KESIMPULANNYA...
bila kita menggunakan litchin.. anda perlu sarapan... makan tengahari dan makan malam... yang penting pilih makanan yang di makan.. pastikan kandungan kalorinya rendah.. contoh.. roti fiber untuk sarapan... nasi berlauk sup sayur untuk tengahari..  tomyam/sup dengan mehoon makan malam.. (malam kalau boleh jangan makan nasi dan makanan berkalori tinggi... kalau tak lapar just makan buah2an.. pun bolehhh...)

hasilnya cukup mengujakan...

No comments:

Post a Comment